Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (ciasteczka). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

W najnowszym rankingu "atrakcyjności turystycznej", Praga zajęła dziewiąta pozycję i jako jedyne z miast tej części Europy znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Badanie przygotowała firma doradztwa strategicznego Roland Berger, a pod uwagę brane były m.in. ilość miejsc noclegowych, rozwój sektora hotelarskiego czy komunikacja lotnicza. Co w Pradze przyciąga turystów wiadomo, więc trochę przewrotnie, korzystając z wyników rankingu, napiszemy nad czym powinna popracować stolica Czech. Na pewno powinna mieć bardziej dopracowaną strategię marketingową by zaistnieć m.in. w internecie czy w świadomości bardziej zamożnych klientów. Ważnym krokiem, koniecznym do zwiększenia atrakcyjności dla turystów będzie rozbudowa lotniska, lub budowa drugiego w pobliżu Pragi, a także zwiększenie ilości połączeń z innymi miastami europejskimi (również czeskimi), także w przypadku tanich linii lotniczych. Nacisk powinno się także położyć na rozwój "żywej" kultury, np. koncertów, festiwali czy przedstawień teatralnych. Mimo wszystko Praga uważana jest za jedno z najatrakcyjniejszych miast w tej części Europy. Oprócz Pragi w pierwszej dziesiątce znalazły się (od pierwszego miejsca): Paryż, Amsterdam, Rzym, Sztokholm, Berlin, Wiedeń, Londyn, Madryt i Stambuł.




 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież